Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

1. Időzítsd jól az étkezéseket

1. Időzítsd jól az étkezéseketA rendszeres étkezés fontosságáról talán már nem kell szót ejtenünk, arról viszont kevesebbet beszélünk, hogyan időzítsük ezeket egy napon belül. A reggelit legkésőbb a felkelés után egy órával fogyaszd el és lehetőleg lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmazzon (zab, teljes kiőrlésű kenyér). Az ebédet ne húzd délután négyig, ideálisan dél és kettő között fogyaszd el. Ennek egészen egyszerű oka van: ha későn ebédelsz, későn is fogsz vacsorázni, ez pedig a legrosszabb, amit a zavartalan alvásért tehetsz. A vacsorádat igyekezz lefekvés előtt legalább két-három órával elfogyasztani, hogy éjszaka a test a pihenésre, regenerálódásra és ne az emésztésre koncentráljon.

2. Hagyj időt a pihenésre

Hagyj időt a pihenésreEgy átlagos felnőtt szervezetnek hét óra alvásra van szüksége. Te mennyi időt töltesz alvással? Valószínűleg kevesebbet. Ezt az időt nem úgy tudod kitolni, ha később kelsz fel, sokkal egyszerűbb, ha korábban kerülsz az ágyba. Az elektromos kütyüket minimum fél órával lefekvés előtt tedd le. Főzz egy teát, olvass néhány oldalt és vezesd át a tested egy nyugalmi állapotba. Az alváson kívül jó, ha találsz időt a regenerálódásra, pihenésre és töltődésre, legyen az egy átmozgató masszázs, néhány óra a kedvenc fürdődben vagy egy podcast nyugodt élvezte séta közben.

3. Hidratálj!

3. Hidratálj!Az első pár napban lehet, hogy nehezen fog menni, de idővel észrevétlenül kialakul majd az igényed a rendszeres folyadékpótlásra. Nyáron könnyebben jelez a tested, de egész évben fontos, hogy megfelelő mennyiségű vízzel lásd el a szervezeted. Felkelés után rögtön indítsd a napot egy nagy pohár vízzel, útközben is legyen nálad egy teli palackkal és ha már az étkezések után eszedbe jut ledönteni egy jó nagy pohár vizet, akkor már jó úton jársz. Rengeteg módszer, applikáció és gyakorlati segítség elérhető ma már, hogy a hidratálás ne csak új szokássá, hanem az új életmódoddá nője ki magát. A bőröd, a tested és az energiaszinted is elképesztően hamar meg fogja hálálni!

4. Mozgasd át magad

4. Mozgasd át magadElsőre furcsa lehetne, hogy a mozgástól és attól, ha lefárasztod magad, később több energiád lesz, pedig így van! Egy izzasztó edzés vagy egy hosszú séta után a tested jobban ki tud kapcsolni, ezáltal te is mélyebben tudsz pihenni, ami rengeteg energiával tölt majd fel.

5. Foglald vissza konyhád

5. Foglald vissza konyhádÚgy tudod a legjobban kontrollálni a tudatos étrendedet, ha te magad készíted el az ételeket. Félreértés ne essék, nincs baj sem a rendeléssel vagy az elviteles ételekkel, viszont figyelj az arányra és ha lehetőség engedi, te magad válogasd össze az alapanyagokat, így biztos tudod, mivel építed a szervezeted.