Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Hiszen léteznek apró trükkök és praktikák, amelyek segítségével úgy spórolhatunk a kalóriákkal, alakíthatjuk egészségtudatosabbra kedvenc finomságainkat, hogy a végeredményben szinte alig találunk majd különbséget az elkészült étel ízében.

 

1. Használjunk olajspray-t!

Ha valaki szeretné lecsökkenteni a napi kalóriabevitelét, akkor első lépésben a legkönnyebb út, ha a sütéshez használt zsiradékkal óvatosan bánik. Hajlamosak vagyunk több olajat vagy éppen zsiradékot felhasználni az ételek összeállításához annál, mint amire valóban szükségünk van. A legpraktikusabb, ha az olajat nem közvetlenül a flakonból, hanem sprayvel adagolva használjuk, így egyenletesen be tudjuk vele vonni a serpenyőt vagy éppen a tepsit. Garantáltan nem tocsog majd a zsírban az elkészült étel.

Használjunk olajspray-t

2. Bátran felezzünk és helyettesítsünk!

Egy kiegyensúlyozott étrendbe is beleférnek az édességek, csupán azt kell mérlegelni miből és mennyit eszünk meg. Ha saját magunk készítjük, akkor nyugodtan helyettesítsük a fehér liszt felét zabpehelyliszttel vagy teljes kiőrlésű liszttel. A cukor mennyiségénél pedig, ha gyanúsan nagy számot látunk, ne féljünk adott esetben akár felezni az adagot, így is elég édes lesz a végeredmény, sőt talán még finomabb is, hiszen nem a cukor lesz az uralkodó íz, hanem az isteni fűszerek vagy éppen gyümölcsök, esetleg a csokoládé fanyarsága. Ha pedig szeretnénk még több kalóriát megspórolni egy házilag készített desszerttel, akkor számtalan kalóriamentes édesítőszer közül válogatva tehetjük ezt meg.

Bátran felezzünk és helyettesítsünk!

3. Építsük fel okosan a tányért!

Sokan azért pakolnak jó nagy adag köretet a tányérjukra, mert attól félnek másképpen nem laknak jól, pedig ez nem így van. Ideális esetben egy tányér ebéd a következőképpen épül fel: fele rész zöldség, negyedrész fehérjeforrás (legtöbbször húsféle) és negyedrész szénhidrát forrás (például tészta, rizs vagy akár hüvelyes is lehet). A zöldségekben többek között vitaminok, ásványi anyagok és rostok vannak. A rostok kedvezően hatnak az emésztésre, lassítják a szénhidrátok felszívódását és hosszan tartó teltségérzetet biztosítanak.

Építsük fel okosan a tányért!

4. Tervezzünk előre!

Legtöbbször akkor csábulunk el a gyorsételek vagy az egyszerű szénhidrátban gazdag fogások irányába, amikor hirtelen és gondolkodás nélkül kell megoldanunk az étkezést. Pont ezért, ha felkészültek vagyunk és előre elterveztük mit fogunk enni, sokkal kisebb az esélye annak, hogy olyan ételekkel kényeztetjük magunkat, amit rögtön megbánunk majd. Persze, nem muszáj egyből háromfogásos heti menüt írnunk, elég ha kezdetben 2-3 napra előre gondolkodunk és összeírjuk, mikor mit fogunk reggelizni vagy éppen vacsorázni, sőt akár előre megfőzve, bedobozolva beraktározhatjuk őket a hűtőben.